Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det jag eller otur?

Produkter
(logga in för att koppla)

MichaelAlster

Aktiv medlem
Jag fick en ny E-520 eftersom min E-500 hade varit inte tre gånger tidigare, ja, det var ju lite tur, men nu har min E-520 lagt av..... haft den i ca en och en halv vecka.
Jag hade kameran, batteriet hade dött och jag laddade upp det, så medan jag satt i mitt andra så märkte jag att kameran inte går att starta, jag testar med det andra som har laddat i fem minuter,, samma sak, jag testar olika minneskort CF och XD inget fungerar, tar ur i batteriet, nej nej, sen så tar jag ur minnes kortet, så fungerar det, efter man har tagit ur och in batteriet så klart, så sätter man i minneskortet(testar olika) och det fungerar inte.

Så jag har en kamera som kan ta kort, men inte med minneskort i, Vilken J**la tur man har!

Och nej, jag har inte tappat den, ej heller min tidgare utan det var konstiga jäkla fel, blixten som smälte eller greppet som lossnade eller vad mer det nu var...

PS. stavfel sk**er jag i just nu är förbannad.
 
Senast ändrad:
Jag har inga tips, men det verkar som du har haft rejält med otur. Själv har jag haft både E-500 och E-510, båda problemfria under dom år jag haft dom. Ser fram emot en E-620 inom en snar framtid också.

Hoppas du får ordning på grejerna!

/Robert
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.