Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är de här blixtarna ok

Produkter
(logga in för att koppla)
Ta och gå upp till nästa nivå så blir det nog genast mycket bättre känner jag.

Som alltid så får man ju vad man betalar för.

Precis, 110 w/s blixtarna är bättre att satsa på ( 1995:- med stativ och paraplyer och frakt ). Väldigt prisvärda. Dessutom i metall och steglös blixtstyrka.

steglös blixtstyrka?

det står att det är 1/8 dels-steg på hemsidan på 110Ws blixtarna.

Sen undrar jag över en sak, det står att det är 2 vita paraplyer till det billigare paketet, är det då meningen att man ska lysa genom dem eftersom de inte är svarta baktill, eller använda som vanligt, bara att de reflekterar mindre riktat ljus framåt?

Som dom andra säger är det bättre att köpa 110 WS varianten.
Dom du länkar till har ingen inställningsmöjlighet alls och blir osmidiga att jobba med, du växer ur dom på nolltid eller ledsnar på att använda dom.
För 1995:- får du en uppsättning "riktiga" blixtar med möjlighet att ställa in styrkan och det är nödvändigt.
Med steglöst inställbara menas i detta fall att dom kan ställas in steglöst mellan 1/8 styrka och full styrka.

Jag har 110w själv och är mycket nöjd! Nu börjar jag växa ur dem pga. större utrymme och fota i. Ska du inte syssla med bara produktfoto är 45w för litet. Det största problemet jag ser med dem är att ladd tiden är aningens lång, men det är inget större problem. Här har du en bild tagen med 110w blixtarna och lätt befintligt ljus.
nils.jpg

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar