Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ändra bildstorlek

Produkter
(logga in för att koppla)

ulla-lena

Ny medlem
Hur gör jag för att få detta: Your file must be saved as a jpeg and be a maximum of 250kb in size. The image itself should be a minimum of 500 pixels along the longest edge.
Klurar inte ut det!!
Tacksam för lite hjälp!!!
Lena

Vilket bildbehandlingsprogram har du?

- Förminska bilden till lämpligt antal pixlar (minst 500 på långa sidan, men kanske mer?)
- Spara som JPG i lämplig kvalitet (komprimeringsgrad)
- Blev filen större än 250 kB? Sänk kvaliteten eller antalet pixlar.
- Blev filen betydligt mindre än 250 kB? Höj kvaliteten.

Hur gör jag för att få detta: Your file must be saved as a jpeg and be a maximum of 250kb in size. The image itself should be a minimum of 500 pixels along the longest edge.
Klurar inte ut det!!
Tacksam för lite hjälp!!!
Lena

Hej !

Du har säkert tryckt på nån knapp någonstans, berätta gärna
vilket program som ger detta, och vad du gör precis strax innan.

Gör ev ett skärmutklipp av aktuellt fönster, ctrl + alt + print screen, klistra in i
ex paint och spara.

//MW

Vilket bildbehandlingsprogram har du?

- Förminska bilden till lämpligt antal pixlar (minst 500 på långa sidan, men kanske mer?)
- Spara som JPG i lämplig kvalitet (komprimeringsgrad)
- Blev filen större än 250 kB? Sänk kvaliteten eller antalet pixlar.
- Blev filen betydligt mindre än 250 kB? Höj kvaliteten.

Jag använder CS5.
Ok jag prövar!
Trodde kanske att det gick att mata in önskemålet o sen trycka på "en knapp". Kanske inte fullt så enkelt??
Lena

Hej !

Du har säkert tryckt på nån knapp någonstans, berätta gärna
vilket program som ger detta, och vad du gör precis strax innan.

Gör ev ett skärmutklipp av aktuellt fönster, ctrl + alt + print screen, klistra in i
ex paint och spara.

//MW

Det är nog inte ett program som säger så, utan villkor för nån tävling eller uppladdning eller liknande antar jag.

Jag använder CS5.
Ok jag prövar!
Trodde kanske att det gick att mata in önskemålet o sen trycka på "en knapp". Kanske inte fullt så enkelt??
Lena

Jo i princip så enkelt.

Kommer inte ihåg exakt vad allt heter i CS5 men som sagt, förminska bildens pixlar först. Sen har du t.o.m. ett val "Save for web/Spara för web" där du kan ange filstorlek i kB.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto