Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Silicon Power?

Produkter
(logga in för att koppla)

SaraJoh

Aktiv medlem
Behöver utöka mitt förråd av minneskort till min D5000.
Har hittills kört sandisk och varit nöjd, men min lokala fotohandlare rekommenderar starkt att jag övergår till silicon power - han hävdar att de är snabbare, problemfria och med livstids garanti.
Nu undrar jag hur rätt han har .....
 
Har haft ett 16 GB CF från silicon power i 4 år som jag köpte på ebay från irland. Har inte märkt någon skillnad mot mitt sandisk annat än att priset var halva av sandisk.
 
Behöver utöka mitt förråd av minneskort till min D5000.
Har hittills kört sandisk och varit nöjd, men min lokala fotohandlare rekommenderar starkt att jag övergår till silicon power - han hävdar att de är snabbare, problemfria och med livstids garanti.
Nu undrar jag hur rätt han har .....

Mja, man får ju inte glömma att alla vänliga tips man får av en säljare är just. säljargument.
Sen...
Alla minneskort SKA vara problemfria annars är det skräp.

Livstidsgaranti låter vackrare än det är.
När kortet börjar tappa bilder är det sista man sörjer pengen för kortet.
 
Mja, man får ju inte glömma att alla vänliga tips man får av en säljare är just. säljargument.
Sen...
Alla minneskort SKA vara problemfria annars är det skräp.

Livstidsgaranti låter vackrare än det är.
När kortet börjar tappa bilder är det sista man sörjer pengen för kortet.


Jo, jag drar alltid öronen åt mig när säljare låter helt tvärsäkra....
Men saken är den att han av ngn anledning just bara har silicon power hemma i nuläget och jag sitter på ett gäng presentkort på butiken.
Köper jag grisen i säcken om jag testar SP tro?
 
Jo, jag drar alltid öronen åt mig när säljare låter helt tvärsäkra....
Men saken är den att han av ngn anledning just bara har silicon power hemma i nuläget och jag sitter på ett gäng presentkort på butiken.
Köper jag grisen i säcken om jag testar SP tro?

Många kort görs nog i samma fabrik, same shit different name, i alla fall i samma prisklass. Men är det riktigt billigt så kanske man ska tänka efter
 
Behöver utöka mitt förråd av minneskort till min D5000.
Har hittills kört sandisk och varit nöjd, men min lokala fotohandlare rekommenderar starkt att jag övergår till silicon power - han hävdar att de är snabbare, problemfria och med livstids garanti.
Nu undrar jag hur rätt han har .....

Jag hade kört med något av korten som är godkänt av Nikon.

http://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/16438/~/approved-sd-cards-for-d5000
 
Behöver utöka mitt förråd av minneskort till min D5000.
Har hittills kört sandisk och varit nöjd, men min lokala fotohandlare rekommenderar starkt att jag övergår till silicon power - han hävdar att de är snabbare, problemfria och med livstids garanti.
Nu undrar jag hur rätt han har .....


Hej !

Köpte två SiliconPower 32G hastighet 600.
Uppmätt hastiget ca 30, dvs 6Mb/s.

Jag köper aldrig SP mer.


//MW
 
Jag skulle undvika en fotohandlare som rekommenderar sånt som pesten - förmodligen tjänar han bäst på att sälja dem (medans marginalerna på t.ex. Sandisk är mycket lägre).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.