Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Handla av företag med fransk lagstiftning

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har köpt en GPS navigator från Pixmania, Navigatorn blev trasig. Den skikckades till Frankrike för garantireparation och jag fick en ny, men det är omständigt, mycket e-mailväxlingar/telefonsamtal och det tog sin tid. Men den nya hann komma i tid till resan, men med ett litet marginal.

Kundtjänsten var vänlig och tillmötesgående, men omständig som allt franskt.

Så min råd är att gärna köpa sånt som antingen brukar inte gå sönder, eller om ni kan vara utan i en månad.

Grannen hade ett jäkla sjå med Pixmania.
Han skulle stå för returfrakten för en pryl som är DOA o kostar mindre än frakten.

jag har (som tur är) aldrig stött på några problem med Pixmania hittills. dock köpte jag nyligen en extern hårddisk och får nog lov att påstå att det inte var det mest välpaketerade paket jag fått. men jag vet inte kanske räcker det som var.

Grannen hade ett jäkla sjå med Pixmania.
Han skulle stå för returfrakten för en pryl som är DOA o kostar mindre än frakten.

Det är väl Ingen lagstiftning utan policy?
Har handlat från olika eu-länder och Asien och olika returnpolicys gäller. Nästan alla får man själv står för frakt tillbaka, men frakt hem är gratis.
Canons service i Sverige var exakt likadadant. Fick själv stå för frakt på 900 kr och de stod för att skicka den till mig.

/Stefan R. Nilsson

Om fet är en reklamation/garantiärende ska säljaren stå för frakt. Om man vill göra en retur/ångra sitt köp får köparen stå för frakten. Det är viktigt att man är tydlig med vad man vill göra.
Jag har handlat ax pixmania och vid de tillfällen jag behövt returnera en vara pga reklamation så har de alltid skickat en retur lapp att sätta på paketet dvs kostnadsfritt för mig.

Att sedan mitt senaste köp där strulade ovanligt mycket beror på att jag valde att vara besvärlig. Varan som jag beställt packades lite dåligt (original kartong) och eftersom PM kompletterade med en liten extra sak såg paketet ut att vara öppnat och då vägrade jag att ta emot det i enlighet med deras instruktioner. Jag hade långa intressanta samtal med människor i Paris för att försöka få dom att åtminstone sätta på en tejpbit.

Efter typ 4 returer så lyckades dom lägga ner grejerna i en kartong...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar