Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Händelseloggningen har fått spunk

Produkter
(logga in för att koppla)

ArneB

Aktiv medlem
Sedan 17.41 eller tidigare har händelseloggningen fått knas. Alla bilder eller bloggar som jag kommenterat, får jag en händelselogg, även när fotografen eller bloggaren skrivit ett svar till någon annan.

Är det bara jag?

Nej det är en ny funktion jag slagit på nyss - inte hunnit skriva en notis än...

Man kan alltså nu få händelser även när
- fotografen/skribenten till en bild man kommenterat skriver en ny kommentar på den
- någon annan skriver en ny kommentar på en bild man kommenterat

Dessa händelser är ju intressanta om man vill följa vad andra tycker om en bild man själv skrivit om, men alla vill förstås inte ha det så - därför kan man begränsa händelselistan som vanligt även för dessa nya typer av händelser.

Dessa händelser är ju intressanta om man vill följa vad andra tycker om en bild man själv skrivit om, men alla vill förstås inte ha det så - därför kan man begränsa händelselistan som vanligt även för dessa nya typer av händelser.

Om man är betalande medlem, ja! Tack för den, FS!

Nu är jag besvärlig, men skulle man kunna välja bild för bild så att säga om man vill följa upp kommenterandet? Det kanske bara är vissa bilder som man tycker är intressanta nog att vilja följa diskussionen i.

Håller helt med Gunnvor.
Tycker att man kunde få välja vilka bilder man vill följa.
Det blir allt för mycket "skräp" på händelseloggen annars och då blir det inte att man tittar på den alls.
Som det nu blev får man ju antingen på alla bilder man kommentrat eller på inga alls.
Nej denna uppdateringen var inte helt lyckad tycker jag.
Mvh Helena

Jag gillar inte heller att få händelseloggen översvämmad av information om händelser som inte angår mig, så jag ställde tillbaks det så som det var förut.

En sak som bl.a. jag tagit upp förut men som jag inte fått så mycket gensvar på är att begränsa hur mycket av mina egna aktiviteter som syns på mina vänners och andras händelseloggar. Jag tycker att det är onödigt att mina vänner ska behöva bli upplysta om varenda kommentar jag skriver eller vilka bilder jag väljer som favorit. Jag skriver ju inte till dem, utan enbart till personen vars bild/blogg jag kommenterar. Jag tycker inte heller att det angår mig vilka kommentarer de ger andra, så jag har stängt av den funktionen.

Vill någon av mina vänner läsa mina kommentarer eller se vilka bilder jag väljer som favorit så är det fritt fram att kolla min profil, det har jag inget emot. Men jag är något obekväm med att de ska bli särskilt upplysta om mina aktiviteter här vare sig jag vill det eller inte.

Förjävligt, står jämt att jag har en massa nya händelser. Varför skulle jag ens bry mig i om någon kommenterade samma bild. Nej, ta tillbaka skiten till ursprunget.

Jag håller med Magnus. Skulle gärna kunna begränsa vilka av mina egna aktiviteter som andra kan få med i sin händelselista.

Förjävligt, står jämt att jag har en massa nya händelser. Varför skulle jag ens bry mig i om någon kommenterade samma bild. Nej, ta tillbaka skiten till ursprunget.
Du kan själv stäng av den typen av händelser om du inte gillar det, klicka "Begränsa händelselistan"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar