Få ut mer av Fotosidan som inloggad
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
6 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Loket på bilden är ett M-lok av något slag. Det levererades någon gång mellan 1901 och 1903 och användes knappast i reguljär trafik efter 1960 och skrotades troligen på 70-talet.
Man slås av hur helt och rent allt är.
Inga sönderslagna väntkurer eller grafitti så långt ögat når.
Helt och rent som Pelle säger var det ju på ett helt annat sätt på bilderna eftersom en del som var nybyggt på 30-, 40-, 50- och 60-talen var i betydligt bättre skick än idag. Nu är mycket som var fräscht när man var barn ordentligt slitet. Slussen håller ju som bäst på att rasa ihop av sin egen tyngd, dålig grundläggning och betongerosion. Förfallet ser ännu värre än vad det verkligen är med all denna förfulande grafitti överallt. Många av stadens broar är också i mycket dåligt skick och en del repareras som bäst. Tranebergsbron var i så uselt skick att den fick stängas av för trafik för ett antal år sedan eftersom ena brofästet rörde sig.
Blev så glad att Spårvägsmuseet tagit emot alla dessa bilder och kommer visa för allmänheten.
Sådana dokumentära bilder har så stort värde så det går inte att värdera i pengar. För varje dag blir de mer unika.
Naturligtvis stort tack till Per Lindroos också. Har läst vad de som är stockholmare har skrivit. Hoppas många berättar på Fotosidan om bilderna.