Det normala för tillverkare är att inte berätta vad de tänker lansera i framtiden, detta av en rad skäl: som att det negativt kan påverka försäljning av nuvarande produkter, att man inte mer än nödvändigt vill ge konkurrenter förhandsinfo om vad man tänker göra samt att man oftast vill att lanseringar av nya produkter skall ha ett så högt nyhetsvärde som möjligt, det ger ju en massa kostnadsfri publicitet.
Notera att det här inte på något sätt är unikt för kamerabranschen, det fungerar ungefär likadant för i princip alla konsumentprodukter.
De gånger man går ut med lanseringsplaner ("roadmaps") är när man bedömer att det ger så stora fördelar att det övertrumfar de normala invändningarna. Som när man lanserar ett nytt system och vill visa potentiella köpare att man gör en seriös satsning med lockande produkter framöver.
Annorlunda formulerat är lanseringsplaner ofta ett sätt att säga "ok, vi vet att utbudet är begränsat just nu, men se här, det kommer mer kul grejer framöver".
Man kan formulera en enkel tumregel: Ju mer etablerat ett system är, ju mindre är behovet av att berätta om kommande produkter i förväg.
Ja ett bra inslag, lugna och sansade röster, lite kul att Magnus tar upp Jäv-frågan, ytterst sällan man kan utläsa några större problem där i utförda tester, omedvetet kan det annars vara lätt hänt som nämns om jämförelser med egna barn.
Inga problem med ett minneskort är väldigt nytt och annorlunda, det är väl det enda jag komma på så där i brådrasket när Z7 kom under luppen.
Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig
inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av
Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa
ett Plus-medlemskap.
6 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Det normala för tillverkare är att inte berätta vad de tänker lansera i framtiden, detta av en rad skäl: som att det negativt kan påverka försäljning av nuvarande produkter, att man inte mer än nödvändigt vill ge konkurrenter förhandsinfo om vad man tänker göra samt att man oftast vill att lanseringar av nya produkter skall ha ett så högt nyhetsvärde som möjligt, det ger ju en massa kostnadsfri publicitet.
Notera att det här inte på något sätt är unikt för kamerabranschen, det fungerar ungefär likadant för i princip alla konsumentprodukter.
De gånger man går ut med lanseringsplaner ("roadmaps") är när man bedömer att det ger så stora fördelar att det övertrumfar de normala invändningarna. Som när man lanserar ett nytt system och vill visa potentiella köpare att man gör en seriös satsning med lockande produkter framöver.
Annorlunda formulerat är lanseringsplaner ofta ett sätt att säga "ok, vi vet att utbudet är begränsat just nu, men se här, det kommer mer kul grejer framöver".
Man kan formulera en enkel tumregel: Ju mer etablerat ett system är, ju mindre är behovet av att berätta om kommande produkter i förväg.
Och tack för att ni fixade så att man kan hitta i iOS appen.
Inga problem med ett minneskort är väldigt nytt och annorlunda, det är väl det enda jag komma på så där i brådrasket när Z7 kom under luppen.