Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
10 Kommentarer
Logga in för att kommentera
"Lightroom Mobile skapar möjligheter för ett effektivt arbetssätt då fotografen helt sömlöst kan hantera och redigera bilder på flera enheter och plattformar, vare sig det gäller hemdatorn, surfplattan eller mobiltelefonen."
Det stod inget om undantag för Android på surfplattor.
Där har iOS och Apple en enorm fördel med sitt standardiserade system. Allt funkar överallt.
Gissa då varför många appar kommer ut till iOS först, det är både enklare och billigare att utveckla appen för det.
Nu ska detta inte bli ett "vs" inlägg men det jag vill påstå är att man får ha tålamod och vänta tills en Andriod app funkar överallt.
Att det är en skillnad mellan mobiler och surfplattor förstår jag. Och den skillnaden finns nog också hos Apple om jag inte misstagit mig där; och det är väl just det som är problemet här nu. Att "android" nog stöder Lightroom, men endast android mobile, inte surfplattor.
Det där med olika skärmar måste vara en utmaning om man är programutvecklare och vill göra det så snyggt som möjligt.
Ex: Ville ha spelet asphalt 5 till min Xperia Pro. Enligt specifikationskraven uppfyllde min telefon dessa krav. Men spelet crashade så fort man kom till huvudmenyn. Tog kontakt med spelets tillverkare och de sa bara "Your device is unfortunately not supported by this game" även om alla hårdvarukrav stämde (förståss listades inte de specifika telefonmodellerna på google store).