Annons

Vad är ett rimligt pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocke i Malmö

Aktiv medlem
Hej
Vad tycker ni hade varit ett rimligt pris för en helt ny 7D med en 18-135 på begagnatmarknaden? Kameran är ett pris i en fototävling och är kvar i sin kartong. Hittar den i lager på prisjakt för omkring 12000:-. Vad hade varit rimligt att begära för en sådan kamera?
 

cls

Aktiv medlem
Hej, huset kostar 8' och objektivet nånstans mellan 3'-3,5' om man köper nytt från butik. För att nån som är intresserad av den kombinationen ska bli intresserad av att köpa "nybegagnat" från privatperson istället för helt nytt från butik måste det nog till ett lockbete på i storleksordningen 20-25% (í alla fall om jag ser till mig själv). Jag skulle säga att man får vara nöjd om nån betalar 9'.
 

Jocke i Malmö

Aktiv medlem
Det var min gissning också och vad jag tycker man borde kunna få. Verkar vara en mycket impopulär kamera med tanke på buden jag fått.
 

afe

Aktiv medlem
Det är en väldigt populär och bra kamera, men den är rätt gammal (som i har funnits länge på marknaden) vilket gör att det är svårt att få mycket betalt för den.
 

Jocke i Malmö

Aktiv medlem
Inser också att det är en mycket bra kamera, om än med några år på nacken. Jag är mest intresserad av små kameror, så därför har jag inte riktigt användning för den. Men med de priser jag blivit erbjuden kommer det nog att sluta med att jag behåller den. Jag är inte bekymrad över att den inte har den senaste sensorn. Tycker att det finns många kameror med äldre sensorer som har något visst över sig, allt är inte ljuskänslighet. Exempelvis tycker jag att 5D mkII ger bilder med bättre känsla än efterföljaren. Samma är det med GF1, som varit bättre än alla uppdateringar till GX7 kom.
Mest förvånad över det låga intresset, trodde Canon var en kamera för massorna.
 

afe

Aktiv medlem
Det är det, men det finns många begagnade, och det spelar nog inte så stor roll om den ligger i oöppnad karton.
 

xla

Aktiv medlem
Dom dyker ju upp för runt 5000 begagnade och det har även funnits några hus runt 4 så att förvänta sig 9000 är helt orimligt. Skillnaden i pris blir för stor och man vinner ju inget på att köpa din nya begagnade kamera jämfört med en som faktiskt är använd.
 

hornavan

Aktiv medlem
Frågan du egentligen ska ställa är, vilket är det lägsta pris du kan acceptera.
Sedan är det alltid köparen som bestämmer.
Begär lite mer så kan du gå ner om det behövs.
 

Artis

Aktiv medlem
Hej, huset kostar 8' och objektivet nånstans mellan 3'-3,5' om man köper nytt från butik. För att nån som är intresserad av den kombinationen ska bli intresserad av att köpa "nybegagnat" från privatperson istället för helt nytt från butik måste det nog till ett lockbete på i storleksordningen 20-25% (í alla fall om jag ser till mig själv). Jag skulle säga att man får vara nöjd om nån betalar 9'.
Begagnad från butik får man garanti också. Från privatperson får du ingen garanti inte.
 

Artis

Aktiv medlem
Inser också att det är en mycket bra kamera, om än med några år på nacken. Jag är mest intresserad av små kameror, så därför har jag inte riktigt användning för den. Men med de priser jag blivit erbjuden kommer det nog att sluta med att jag behåller den. Jag är inte bekymrad över att den inte har den senaste sensorn. Tycker att det finns många kameror med äldre sensorer som har något visst över sig, allt är inte ljuskänslighet. Exempelvis tycker jag att 5D mkII ger bilder med bättre känsla än efterföljaren. Samma är det med GF1, som varit bättre än alla uppdateringar till GX7 kom.
Mest förvånad över det låga intresset, trodde Canon var en kamera för massorna.
Du har inte betalat för den, du har fått den gratis så varför är du inte nöjd med priser du är erbjuden. Du har ändå ingen användning för den.
 
ANNONS