Annons

Zenbook 14 OLED EVO - Ultra 7 | 32GB | 1TB kan det vara något för bildredigeringen?

Produkter
(logga in för att koppla)

pdahlen

Aktiv medlem
Behöver snart en ny dator, kravet på grafikkort har ökat när LR kommit med DeNoise mm. Denna dator lär klara AI baserade uppgifter bra


Dock osäker på I/O, ett USB A är ju inte mycket, behöver ha minst 3 USB om jag ska slippa att alltid ha en hub i datorn. De två Thunderbolt , kan man använda dessa precis som ett USB C?

1 st USB 3.2 Gen 1 typ-A
2x Thunderbolt™ 4 stöder display/strömförsörjning
1x HDMI 2.1 TMDS
1x 3,5 mm Combo Audio Jack
 
Ja, men en av USB-C-portarna går bort på strömförsörjning om du inte kör den på batteri, så om du har kravet att inte ha någon hubb eller docka inkopplad utan ha tre saker inkopplade direkt så blir det problem.
 
Ja, men en av USB-C-portarna går bort på strömförsörjning om du inte kör den på batteri, så om du har kravet att inte ha någon hubb eller docka inkopplad utan ha tre saker inkopplade direkt så blir det problem.
Ok, så man använder Thunderbolt för spänningsadaptern, det visste jag inte. Det verkar vara en ny serie processorer så det kommer säkert fler varianter under året. Tråkigt att det blir färre USB med åren, jag har tre i den jag har nu och hade fyra i den jag hade tidigare

Framgår inte riktigt hur bra grafikkortet är heller.
 
Jag har två USB-C med thunderbolt och usb 3.2 gen 2x2 på min.

Jag har en ICY BOX med 4x USB-A, 1x USB-C, 2x HDMI, 1x DP, 1Gbit Eth, SD-läsare och MicroSD-läsare samt en USB-C för ström in. Den är hyfsat liten och förutom att den förmodligen har världens långsammaste kort-läsare är jag riktigt nöjd med den.

När jag kopplar in den så får datorn ström och en massa extra portar.
 
ANNONS