Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vello Nikon F till Sony E Autofocus Adapter

Produkter
(logga in för att koppla)

dHb

Aktiv medlem
Eftersom den gamla adaptertråden blivit låst får det bli en egen tråd om denna adapter.

Får hoppas det blir bättre än varianten från Commlite som vad jag vet ännu inte officiellt lanserats pga strul.

Product Highlights

Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera
Works with Full-Frame & APS-C Formats
Supports Most G-Type & E-Type Lenses
Enables Autofocus and Auto Exposure
Retains Image Stabilization Functions
Control Aperture from Camera Body
Auto Exposure with Most D-Type Lenses
Transfers Exif Data to Camera
Fixed Tripod Foot with 1/4"-20 Socket
Matte Black Interior; Metal Construction

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1217137-REG/vello_lae_se_nf_nikon_f_lens_to.html
 

Bilagor

  • 1459280656000_IMG_608358.jpg
    1459280656000_IMG_608358.jpg
    48.4 KB · Visningar: 34
Intressant

Ska bli mycket intressant att ta tal av erfarenheterna kring detta. Om inte Nikon kommer med egen spegellös så kan ev en Sony kamera vara ett mycket intressant alternativ vad gäller befintlig vidvinkel och normal
 
Eftersom den gamla adaptertråden blivit låst får det bli en egen tråd om denna adapter.

Får hoppas det blir bättre än varianten från Commlite som vad jag vet ännu inte officiellt lanserats pga strul.

Product Highlights

Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera
Works with Full-Frame & APS-C Formats
Supports Most G-Type & E-Type Lenses
Enables Autofocus and Auto Exposure
Retains Image Stabilization Functions
Control Aperture from Camera Body
Auto Exposure with Most D-Type Lenses
Transfers Exif Data to Camera
Fixed Tripod Foot with 1/4"-20 Socket
Matte Black Interior; Metal Construction

http://www.bhphotovideo.com/c/product/1217137-REG/vello_lae_se_nf_nikon_f_lens_to.html

Väldigt intressant!

Har du beställt en själv, eller funderat på det?
 
Väldigt intressant!

Har du beställt en själv, eller funderat på det?


Nej inte beställt och kommer förmodligen inte göra det heller eftersom jag inte äger några Nikon objektiv. Jag kör mest gamla manuella Pentax men tycker ändå det är en intressant produkt speciellt för att det fortfarande inte finns någon fungerande dito tillgänglig på marknaden.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.