ANNONS
Annons

Tidtagning i mörker

Produkter
(logga in för att koppla)

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Har hittils kört med en timer som piper när framkallningstiden är över och räknat sekunder mha en metronom satt på 60 bpm för att hålla tiden mellan agiteringarna. Vad har ni för hjälpmedel när ni kör i totalmörker (bladfilm färgframk etc)?

Skulle vilja ha en helt programerbar timer som piper med oregelbundet programerbara intervaller. Finns det sådana billiga timerar eller armbandsur, i så fall var?

Senast ändrad:
Det finns sådana timers, men det är ett tag sedan jag hade koll på dem.

Annars har jag alltid kört med ett Junghans ur med självlysande siffror och visare.
De slöjar inte filmen.

Klassiker är annars att spela in processen på ett band där du med torr röst talar om att, ”nu skall du agitera till plinget kommer”.
Kanske kan du spela in via mikrofon till datorn, göra en Mp3 och använda i en liten spelare.

Ahh naturligtvis. Tackar för tippset. Då kan jag lägga in musik mellan (efter eget val också, inte som i telefonköer) som jag annars måste stänga av för att kunna räkna efter metronomen (all musik går ju inte i 60 eller 120bpm :) )

en kompis till mig spelade in ett band med musik, där ett litet kort avbrott talade om när det skulle agiteras och hur länge.
sen slutade musiken när det var klart.
hon fyllde hela bandet så hon slapp spola tillbaka varjegång och gillade sin idé jättemycket.
själv tyckte jag det mest var jobbigt att höra dessa små avbrott hela tiden, men men. roligare än en röst kanske?

en palmpilot funkar annars väldigt bra, jag använder en när jag framkallar film och den piper när jag ska börja agitera och sen piper när jag ska sluta, sedan piper den extra länge när tiden börjar ta slut.
Då slipper jag tänka när jag framkallar =)
Den låter ganska högt också så man kan ha musik i bakgrunden om man vill.

Nu har jag redigerat in tidsangivelser och lite annat smått och gott i min favoritmusik som jag kör med mp3 spelare genom ett par datorhögtalare i mörkrummet. Nu känner jag mig tryggare i mörkret ;).

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.