Annons

Snacka bild!

Produkter
(logga in för att koppla)
Anders Östberg skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar, men hur man skulle kunna visa i bild så att det ser ut som när det var OK, dvs i någon sorts dåtidens anda kanske, det är lite över min förmåga. :)
En kille som kysser en kille är klart ok, o lite i den här kategorin, en man som slår en kvinna kan ju vara vad som helst...
Tanken här är ju att det ska vara udda (?)...
En man som slår en kvinna är tyvärr inte oväntatat...

Shit, jag är fortfarande trött *s*
 
FILM) (ulltand skrev:
En kvinna som misshandlar en man!
Det platsar!

Jo, det platsar för det är oväntat på bild. Fast tyvärr är det inte så ovanligt det heller. Det blir bara väldigt väldigt sällan anmält.

En man skäms kanske ännu mer av att bli slagen av "sin" kvinna än tvärtom? I England visade en undersökning att fler män blev slagna av sin fru än fruar som blev slagna av sin man! Det kanske är allvarligare misshandel när en man slår sin fru, dvs allvarligare skador. Jag vet inte. Det finns väldigt många starka kvinnor också.

/Jennie
 
Re: Re: Snacka bild!

segerberg skrev:
Hej. Jag läste debatten först med alla inlägg och tycker att det är en intressant debatt och intressanta inlägg. Jag blev väldigt nyfiken på dina bilder som gett dig inspiration att starta debatten och klickade på din länk. Tyvärr blev jag besviken, Janne. Totalt väldigt jättevanliga bilder från en svensk någonstans i USA. Ok utförda, men verkligen inget originellt val av motiv. Hmmmm.... fattar inte längre vad du menar. jag trodde jag gjorde det innan jag såg dina bilder.
/ Jennie

Ser du nu?

http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=82325

God bless America

While the storm clouds gather far across the sea,
Let us swear allegiance to a land that's free,
Let us all be grateful for a land so fair,
As we raise our voices in a solemn prayer
 
Njaej, Janne, de nya bilderna gör ingen skillnad. Nog förstår jag vad du syftar på, men jag skulle inte tro att svenskar idag tror att USA enbart är ett rikt och välmående land. Snälla, säg att inte några svenskar idag tror det, för då blir jag besviken på våra skolor. Den politik de har i USA går ut på att man ska kunna bli rik "om man jobbar hårt" (eller föds rik, eller är beredd att gå över lik - välj vilket ni tycker passar bäst). För att några ska bli snuskigt rika krävs att många blir väldigt fattiga. Så fungerar det. Vi hade inte kunnat ha en så hög levnadsstandard i Sverige om inte det fanns så många fattiga som gör alla våra saker för väldigt liten lön. Där det finns fattigdom är människor beredda att kämpa för sin överlevnad och är vana att göra det. Vi i väst (I-länderna) lever gott eftersom de jobbar hårt. När U-ländernas levnadsstandard är lika hög som vår kollapsar systemet så som vi känner till det nu. Förhoppningsvis kommer den dagen och då utkristalliseras kanske ett mer rättvist system där alla lever mer "lagom".

Det jag försöker säga när det gäller denna debatt är att dina bilder absolut inte är motsatser, utan ett självklart kompliment till varandra.
/ Jennie
 
ANNONS