Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Skärm till MacBook Pro Retina 15" mid 2014

Produkter
(logga in för att koppla)

magnik

Medlem
Hej,
ni som har extern skärm till er MacBook Pro Retina 15" mid 2014 - vilken skärm har ni och hur nöjda är ni?

Jag har letat runt efter information och det verkar vara en del saker att tänka på, bl a vilken port man kopplar mot (olika upplösning med VGA, DVI, HDMI respektive Displayport) men också det här med färgrymder vilket jag verkligen inte är bra på.

Det är fotoredigering på 'glad amatör'-nivå, så jag är ute efter något i 5 000 kr-klassen, om det nu finns någon bra skärm för de pengarna...

Så - har ni några rekommendationer?
 
Jag har nu köpt en Dell Ultrasharp U2516D, tänker att om någon annan letar kan det vara intressant.

Efter några dagars användande är jag väldigt nöjd. Färgerna är kanon, funkar ihop med Macbooken utan problem, jag får ut 2560*1440 i 60Hz via den medföljande DP->mDP-kabeln. Priset på 4000 kr känns helt ok i förhållande till vad skärmen levererar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.