Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Programskivor till Canon 350D

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Har aldrig brytt mig om att installera programmen som följde med min Canon 350d, men nu började jag fundera på vad som egentligen finns på skivan/skivorna. Tror ni att jag kan hitta dem? Nä, det var just det! Kan nån vänlig själ tala om för mig vad som finns på skivorna? Nån kanske också vet om programmen är nedladdningsbara? Har snurrat runt på Canons hemsida, men eftersom jag inte vet vad som finns på skivorna har jag inte heller tyckt mig kunna ladda ner nåt....
 
WFS) (Graylingman skrev:
Har aldrig brytt mig om att installera programmen som följde med min Canon 350d, men nu började jag fundera på vad som egentligen finns på skivan/skivorna. Tror ni att jag kan hitta dem? Nä, det var just det! Kan nån vänlig själ tala om för mig vad som finns på skivorna? Nån kanske också vet om programmen är nedladdningsbara? Har snurrat runt på Canons hemsida, men eftersom jag inte vet vad som finns på skivorna har jag inte heller tyckt mig kunna ladda ner nåt....
Det enda programmet som kan vara bra är ett panoramaprogram.
 
Att jag över huvud taget började fundera på skivorna beror på att jag tänkte kolla upp den där funktionen som gör att mitt namn läggs in i EXIF, och för att åstadkomma det behöver jag väl nåt av Canonprogrammen.
 
WFS) (Graylingman skrev:
Att jag över huvud taget började fundera på skivorna beror på att jag tänkte kolla upp den där funktionen som gör att mitt namn läggs in i EXIF, och för att åstadkomma det behöver jag väl nåt av Canonprogrammen.
Ja zoombrowser behöver du då.
 
Hittar en del downloads på Canons sida:

Camera WIA Driver: Vad är det?

Digital Photo Professional: Antar att det är en raw-konverterare? Hittar bara en updater.

EOS Capture och Picture Style Editor: Kräver att jag har antingen Zoombrowser, DPP eller EOS Viewer Utility

EOS Viewer Utility: Endast updaters

Photostitch: Endast updaters

Zoombrowser: Endast updaters

Så.... vad göra?
 
Kom på att jag har dubbla skivor då jag beställde ett svenskt manual paket också.
Maila din adress så slänger jag den på lådan.

Ska du bara ha programmen eller vill du ha kamera manual skivorna också?
 
Jag söp bort mina 5D-skivor vid något tillfälle och lyckades då leta reda på följande;

http://web.canon.jp/Imaging/sdl/data/dpp100-e.exe

Det är alltså den fullständiga grundversionen av Canons DPP v1.0 och det räcker med att ha den installerad för att man sedan ska kunna installera alla de andra programmen som EOS Utility, ZoomBrowser etc med de uppdateringsfiler som finns att ladda hem från Canons supportsida. Det är i själva verket kompletta installationer, men kräver att det finns någon tidigare version av ett Canonprogram installerat, och det löser denna DPP 1.0 således galant.

Kan också vara bra att veta om man är ute på resande fot och behöver kunna installera Canons programvaror på en ny dator.

Finns även för Mac men jag är osäker på om den versionen verkligen fungerar för Leopard?
http://web.canon.jp/Imaging/sdl/data/dpp100-e.hqx
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.