Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus Studio

Produkter
(logga in för att koppla)
OLYMPUS Studio v2.22 update (dec 2008)

• Support for "E-30"
• Added the function that the Aspect Ratio stored in the file is shown as a frame on the image display.
• Added the function to crop using the Aspect Ratio information recorded in the image.
• Improved the operability of functions to crop images.
-the function to specify Aspect Ratio and Coordinates
-the function to crop using Aspect Ratio information recorded in the image
-the function to rotate the cropping area
• Add the function to crop images in "RAW Development" window.
• Support for MF shooting in "Camera Control" window. (E-30 or later models only)
• Added the function to save the current mode when closing "Camera Control" window.

Ref:

OLYMPUS Studio v2.3 Update for Windows/Macintosh (juli 2009)

Ver. 2.3 April 30, 2009

• Support for "E-P1"
  • Support for "MICRO FOUR THIRDS SYSTEM"
  • Added "Art Filter" function to "RAW Development" window.
  • Added "e-PORTRAIT" and "BEAUTY FIX" function.
  • Added the function to edit (Capture/Cut/Merge) movies taken by the camera.
  • Fixed the problem that the application might not start in the environment installed the application such as "Visual Studio 2008".

Ref:

Tyvärr så är det bara de nyare kamerornas (E-450, E-620, E-30 & E-P1) råfiler som stöder användningen av dessa 6 nya filter. (Filtermenyn är inaktiverad för t.ex. E-3'ans råfiler.) Vidare saknas liksom i kamerahusen möjligheten att ställa in styrkan hos repektive filter. E-450 som i kameran undantagsvis bara har tillgång till 3 filtertyper, får med programvarorna likaledes bara tillgång till [SOFT FOCUS | POP ART | PIN HOLE]. (Förmodligen används identiska algoritmer både i de externa programmen såväl som i själva kamerorna.)

De 6 olika Art Filter som används i Master/Studio är:
  • No Filter
  • SOFT FOCUS
  • POP ART
  • PALE & LIGHT COLOR
  • LIGHT TONE
  • PIN HOLE
  • GRAINY FILM

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.