Annons

Nikon Camera Control hittar inte min d60

Produkter
(logga in för att koppla)

avslut110317

Avslutat medlemskap
hej jag skrev det här som svar i ett annat inlägg, men är rädd att man kanske inte hittar dit pga rubriken.

Jag har laddat ner nikon camera control pro 2 till min macbook 2,4Ghz och har även uppdaterat den till os 10.5.7.

Dock verkar inte nikon camera control hitta min d60, utan säger bara "no camera was detected" och jag undrar nu hur jag ska göra.

Jag har kollat runt lite och man ska kunna ändra usb inställningar på kameran, eller något liknande. jag har ringt upp supporten på nikon, men han visste inte så nu tänkte jag höra om någon här kan det.

tacksam för snabba svar
 
Nu har jag inte provat själv, men kolla om USB-inställningen är på "Mass storage". Då ska kameran funka som ett USB-minne så man kan komma åt filerna direkt från en dator, så förmodligen är det den andra inställningen som gäller om man ska styra den...
 
Samma problem

Hej , jag har samma problem, kollar på deras hemsida där står det att den stödjer d60 men jag har letat fenetriskt efter att kunna ändra från mass storage men hittar inget sådan i kameran. Någon som kan hjälpa mig=
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.