Annons

Klara Godox speedlights regn?

Produkter
(logga in för att koppla)

Spunken

Aktiv medlem
Mitt Google-game lyckas inte hitta svaret.
Jag har två stycken Godox V860, en II och en III.

Kan man använda dem utomhus ifall det regnar? Ska plåta bröllop, så jag har inte lyxen att välja väder.
I regn kan man ju ta häftiga blixtbilder, men det vore lite tråkigt om blixtarna dog innan festen, som är inomhus.
 
Mina nikonblixtar får tillhörande färgfilter att smälta om jag tar många blixtbilder efter varandra med filter monterat. Tänkte att de borde vara mer värmetåliga än en polyetenpåse.
Men för enstaka bilder är det säkert inga problem.
 
Mina nikonblixtar får tillhörande färgfilter att smälta om jag tar många blixtbilder efter varandra med filter monterat. Tänkte att de borde vara mer värmetåliga än en polyetenpåse.
Men för enstaka bilder är det säkert inga problem.

Ja, därför jag tyckte det vore på plats med en varning.
 
Det kanske bör påpekas att det är skillnad beroende på ålder med Nikons blixtar. De äldre har "gel"-filter som sitter väldigt nära, medan de nyare har mer rejäla i hårdare plast som fästs som "bouncern" (inte lika stora dock). Jag har original någonstans till den SB-800 som jag köpte ny (har en till köpt beg långt senare) och man blir omedelbart förbannad om man ska pilla med den äldre typen, så jag har aldrig brytt mig. Klart bättre med de nyare på det viset, även om det tar mer plats.
 
Senast ändrad:
ANNONS