Annons

Kjesäters folkhögskola

Produkter
(logga in för att koppla)

Piko

Aktiv medlem
Jag håller på att överväga att studera på Kjesäters Fotografisk bild. någon som hört något om utbildningen eller har erfarenheter från skolan?
 
Hejhopp!

Det ser trevligt ut!

Frågan är väl hur mycket skolan satsat på digital teknik parallellt med traditionell teknik.
Detta är en mycket viktig aspekt idag, men tyvärr är det få folkhögskolor som har råd.

Jag vet endast ett fåtal i norden som har bra digital väl uppdaterad utrustning.
Den jag känner bäst är www.lofoten.fhs.no som är kanske den bästa i norra Europa på sin nivå (eller på alla nivåer!).


Jag tror att många skulle må bra av ett år på folkhögskola. Nyttigt av ånga anledningar..




**

(Kanske onödig info..)
Så skall det se ut enligt mig..
http://www.lofoten.fhs.no/sites/linjer/foto/interior_fotolinja/intrior_fotolinja.htm
(Utrustningen är t.o.m uppdaterad efter att bilderna togs, bättre printer etc).
Förutom det tekniska faciliterna så är ju skolan lokaliserad i unik natur/kultur-miljö.

MVH Niclas,
 
Jag har pluggat på Kjesäter, och ångrar det inte alls.

Jag gick en naturguidesutbildning, det som senare blev frilutfspedagog. Jag var där åren 1997 och 1998 (mitt skolår började i februari och slutade i december). Åtminstone på min tid var det väldigt trevligt på internatet. I stort sett alltid någon att umgås med om man ville det, eller så gick man in i sitt rum och stängde dörren efter sig coh så fick man vara ensam.

På skolan finns en gympahall med klättervägg, kanoter och kajaker (du får evt betala en modest hyra för dem), en del friluftsutrustning (sovsäckar, Trangiakök, liggunderlag, långfärdsskridskor....), en tipi (kopian står utomhus, originalet från Svartfotsindianerna finns någonstans i skolans utrymmen), vindskydd och en bokskog som är helt underbar under vår och höst.

Edit: jag har ingen koll på vad som finns i fotoväg, men kan höra mig för hos kompisarna som gick estetlinjen på den tiden.
 
ANNONS