Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kan jag använda dessa mottagare/sändare till nyare blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Sockra

Aktiv medlem
Eftersom ingen svarat trots många visningar provar jag att lägga ut en ny tråd för att ev få svar.

Vore tacksam för svar=)

Om jag har det här blixtpaketet

(2 st studio blixtar QH 300Ws) och den här sändaren och mottagaren (Elinchrom Skyport Radiosändare Universal Speed Set ) kan jag köpa den här blixten då
(Elinchrom Studioblixt Style RX 600) , eller är dom inte kompatibla?
 
Om du har skyportsändare så kan du antingen använda en skyport universalmottagare eller en RX-mottagare till RX-blixten.

Jag har två RX 300 och två "no name" 110 Ws-blixtar, men jag använder bara RX till den huvudsakliga ljussättningen och 110:eek:rna till att lysa upp bakgrunden. Dels så laddar 110:eek:rna långsammare och dels är jag inte säker på att vitbalansen är den "rätta".
 
Om du har skyportsändare så kan du antingen använda en skyport universalmottagare eller en RX-mottagare till RX-blixten.

Jag har två RX 300 och två "no name" 110 Ws-blixtar, men jag använder bara RX till den huvudsakliga ljussättningen och 110:eek:rna till att lysa upp bakgrunden. Dels så laddar 110:eek:rna långsammare och dels är jag inte säker på att vitbalansen är den "rätta".

Tack återigen=)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.