Poker
Aktiv medlem
Jag har haft problem med en kamera. Vilken kamera är irrelevant men det är en Canon EOS50D.
Den är köpt i en fysiskt stor kedja och nu behövdes den repas.
Kameran är f.ö. en demoex.
Kameran skickades ned med företagspaket och enligt posten.se togs den emot av en anställd dagen efter.
I mitt brev belyste jag att det är extremt viktigt att kameran skickas direkt till intervision eller någon annan canon auktoriserad verkstad.
I brevet skrev jag också att kameran är ett arbetsverktyg.
Sedan efter tre hela veckor ringer dom och har frågor om min kamera.
Med andra ord är kameran kvar på affären!
En hel månad senare ringer intervision och meddelar att dom har kameran och att dom har frågor.
I dag är det 6 veckor sedan de har fått kameran och den stora kedjan påtalar att det är inte bra och att vi senare skall diskutera en "lösning"
Vad är en bra lösning/kompensation?
jag har förlorat en ex antal tusenlappar på förlorade jobb tack vare detta!
runt 10 000 kr.eller mer, svårt att säga egentligen.
Den är köpt i en fysiskt stor kedja och nu behövdes den repas.
Kameran är f.ö. en demoex.
Kameran skickades ned med företagspaket och enligt posten.se togs den emot av en anställd dagen efter.
I mitt brev belyste jag att det är extremt viktigt att kameran skickas direkt till intervision eller någon annan canon auktoriserad verkstad.
I brevet skrev jag också att kameran är ett arbetsverktyg.
Sedan efter tre hela veckor ringer dom och har frågor om min kamera.
Med andra ord är kameran kvar på affären!
En hel månad senare ringer intervision och meddelar att dom har kameran och att dom har frågor.
I dag är det 6 veckor sedan de har fått kameran och den stora kedjan påtalar att det är inte bra och att vi senare skall diskutera en "lösning"
Vad är en bra lösning/kompensation?
jag har förlorat en ex antal tusenlappar på förlorade jobb tack vare detta!
runt 10 000 kr.eller mer, svårt att säga egentligen.