Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Glappande Sigma konverter

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej,
Någon som vet hur man "skruvar ihop" en Sigma 1.4 telekonverter.
Den glappar mitt på, se bild.
Skruvarna som man kommer åt fram och bakifrån är inte lösa, ska man dela den på något sätt för att komma åt inne i den?
/Jonas
 

Bilagor

  • Telekoverter 1,4.jpg
    Telekoverter 1,4.jpg
    36.3 KB · Visningar: 74
Jag har löst det.
Jag skruvade av bakre bajonetten och bakom den sitter det ett par skruvar som jag spände. Man får ta det lite försiktigt med flatkabeln till kontakterna så att den inte blir skadad.
:)
 
konverter

Hej,
Någon som vet hur man "skruvar ihop" en Sigma 1.4 telekonverter.
Den glappar mitt på, se bild.
Skruvarna som man kommer åt fram och bakifrån är inte lösa, ska man dela den på något sätt för att komma åt inne i den?
/Jonas

Har haft samma problem med 1.4 och 2.0 skickade iväg dessa till Sigma och fick det åtgärdat
 
Finns att det finns en lösning till Sigmas glapp och QA-problem med deras konverter, men nackdelen är ju att alla garantier (om sådana eventuellt finns) upphör att gälla så fort man själv skruvar inuti den.

Är det däremot en äldre beg. sak (som troligen här) så är det ju dock bra att det finns en "hemmalösning" till problemet.
 
ANNONS