Annons

gemensamma bildidéer

Produkter
(logga in för att koppla)

mazeson

Aktiv medlem
Fick just en idé om en uppföljare till vår Hanna-session i den Billqvistska salongen som vi kan roa oss med under April.

Vore det inte intressant att ha en gemensam bildidé/bildtema som var och en fick jobba på och göra var sin bild av?

En så att säga decentraliserad gemensam session.

Vad sägs?
Några förslag som vi kan jobba på?
Det behöver inte vara så prentitiöst. Det kan vara t ex "en kopp kaffe"... eller något liknande...



Till saken hör att jag ska köra en studenthappening om några veckor i form av en fotomaraton. Idén är inte min, men den landade ju givetvis i mitt knä ändå.
Där gäller det att ta 20 (analoga) bilder (på en film), på 20 givna tema.

Nåväl.
Kom med förslag på bildtema till BLunds decentraliserade bildsession!


h/mats
 
En jättebra idé! Jag själv, och jag tror många andra, behöver träna upp sin kreativitet och detta är ett utmärkt sätt, man tvingas tänka kreativy inför vissa uppgifter - precis som för en yrkesfotograf!

När det gäller teman kan man ha allt från detljerad till mer abstrakt. Här kommer några förslag i blandad kompott:
* Linjer
* Frukt
* Vatten
* Människor i speciella situationer
* Frångå alla bildkompositionsregler!

just kaffe hade jag och Johan som uppgift i vår lilla kurs som vi går!

Vem vill vara med? Fler förslag på teman?

Micke
 
Det låter helt klart som en kul grej.

Förslag på teman kan ju vara tex;

Vår
Paus
Arbetsplats
Ångest
Glädje
Sorg
osv

Att försöka fånga en känsla på bild är ganska spännande.

Greven
 
En idé som jag har (fast den är stulen, jag erkänner), är att försöka illustrera de sju dödssynderna:

-Vrede
-Frosseri
-Girighet
-Avund
osv.


Andra saker som är utmaningar är hur illustrera ambivalenta saker som t ex "fylla", "lycka" m fl, analogt med Daniels förslag ovan.


Ja, nu har vi några förslag på bordet.
Var börjar vi?
Fler förslag?


h/mats
 
Frosseri tycker jag låter kul! Låt oss börja nu, vi behöver egentligen inte bestämma slutdatum ännu - låt oss bara komma igång såfår vi se var det slutar!

Då kör vi så det ryker!

Micke
 
Ordningsfråga:
Var lägger vi bilderna? Här (begränsning 400X400 pixlar)
Eller egna album?

jag föreslår, i brist på pool, att vi lägger de här, i en ny tråd.

Jag har gjort flera påstötningar till David et al angående den utlovade BLund-poolen, men den lyser med sin frånvaro...

h/mats
 
Senast ändrad:
ANNONS