Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Dektol
- Trådstartare Kijana
- Start datum
Lasse H
Aktiv medlem
När är Dektolen som bäst? [/B]
Hvergang!
Sorry, kunde inte låta bli
mvh
aolsson
Aktiv medlem
Kijana skrev:
Har nyligen fått en dunk Dektol, eller D72, som framkallare till film och papper. Jag kommer att använda den till papper i första hand. När är Dektolen som bäst?
Jag skulle aldrig använda dektol annat än till papper. Som pappersframkallare är den dock alldeles utmärkt.
Den har väldigt bra hållbarhet nämligen. Viktigt att agitera bilden särskilt i början för att undvika blurriga skuggpartier.
Lasse Mellberg
Aktiv medlem
Underbar framkallare som fungerar bra, som vanlig pappersframkallare och även som filmframkallare. Har använt den till tri-x nån gång för att prova och det gick ju bra. Men använder den kontunerligt till att framkalla EFKE OP 12 spädning 1?9. OP 12 är en film som Photax säljer
somanvänds till att göra stora positiv eller negativ till kontaktkopieringsprocesser.
Vi använder oftast mjukframkallare för Kodak Selectol Soft 2-3 min och sedan till dektolen 1-2 minuter. Detta funkar bra med papper också.
mvh
Lasse
somanvänds till att göra stora positiv eller negativ till kontaktkopieringsprocesser.
Vi använder oftast mjukframkallare för Kodak Selectol Soft 2-3 min och sedan till dektolen 1-2 minuter. Detta funkar bra med papper också.
mvh
Lasse