Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 50d + optik ef-s is usm 17-85 mm + 4 gb + batterigrepp

Produkter
(logga in för att koppla)

Hultsfredsfoto

Aktiv medlem
Hej!

Ska äntligen gå över från analogt till digitalt men håller på att bli galen av allt läsande av specar.
Nu har jag ialla fall fastnat för Canon EOS 50D trots det negativa jag läst om den. Har tittat lite på Nikon D90 med men efter lite rotande kan man hitta lika mycket negativt om den...
Så dök det upp ett paket på dustinhome ( http://www.dustinhome.se/pd_5010314565.aspx ). Nu har jag ju inte heller läst så mycket gott om EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM men för det priset måste det väl vara ett bra val ändå? Planen är naturligtvis att köpa bättre glas sen (först macro och tele, men även en normalzoom) och då kanske man kan sälja sitt 17-85 till ett vrakpris.

Så, vad tycker ni? Är det ett ok paket, eller ska man handla med ett annat kit-objektiv?

Med vänliga hälsningar
Patrik
 
Efter att ha kollat runt lite så ser det ut som ett riktigt bra erbjudande. Slå till medan det finns. Bra kamera och bra paket.

Hej!

Ska äntligen gå över från analogt till digitalt men håller på att bli galen av allt läsande av specar.
Nu har jag ialla fall fastnat för Canon EOS 50D trots det negativa jag läst om den. Har tittat lite på Nikon D90 med men efter lite rotande kan man hitta lika mycket negativt om den...
Så dök det upp ett paket på dustinhome ( http://www.dustinhome.se/pd_5010314565.aspx ). Nu har jag ju inte heller läst så mycket gott om EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM men för det priset måste det väl vara ett bra val ändå? Planen är naturligtvis att köpa bättre glas sen (först macro och tele, men även en normalzoom) och då kanske man kan sälja sitt 17-85 till ett vrakpris.

Så, vad tycker ni? Är det ett ok paket, eller ska man handla med ett annat kit-objektiv?

Med vänliga hälsningar
Patrik
 
Om du är intresserad av batterigreppet är det billigt, men om du inte behöver det kan du nog hitta lite billigare paket. Jag har själv samma objektiv och har inget att klaga på, även om det tycks ha dåligt rykte bland pixelpeepare.
 
Tack tack för svaren!

Jag vet egentligen inte om jag är intresserad av batterigreppet, jag har iofs batterigrepp på mitt nuvarande analoga system (Nikon F100) och inbillar mig att det är trevligt att ha, särskilt med längre teleobjektiv. Eller så är det bara onödig vikt att släpa på????

Mvh
Patrik
 
Du kan ju kolla vad ett batterigrepp går för begagnat. Det ser inte ut som om det kostar särsklit mycket i ditt paket så då kanske du kan ta hem en slant vid en försäljning.

Tack tack för svaren!

Jag vet egentligen inte om jag är intresserad av batterigreppet, jag har iofs batterigrepp på mitt nuvarande analoga system (Nikon F100) och inbillar mig att det är trevligt att ha, särskilt med längre teleobjektiv. Eller så är det bara onödig vikt att släpa på????

Mvh
Patrik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.