Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 300d och minneskort

Produkter
(logga in för att koppla)

Kristofer-

Aktiv medlem
Några snabba frågor:

1) Har eos 300d någon gräns för övre storlek av minneskort? Alltså, klarar kameran av ett 4 gigs kort?

2) Vilken är den senaste modellen av compact flash som kameran klarar av att utnyttja fullt ut?

3) Visst passar alla compactflash kort till kameran oavsett modell, det enda är väl att vissa är onödigt dyra eftersom kameran inte kan utnyttja den extra skrivhastigheten till kortet?

Jag har (bland annat) ett 4GB-kort i min 300D och det fungerar bra så som jag använt det. Har nog aldrig fyllt det utan bara halvt eller så innan jag tömt. Däremot har jag för mig att det var problem att formatera det i kameran så det har jag undvikit. 2GB tror jag är max om man vill ha bästa kompatibilitet med kameran annars.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.