Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 1000D ansluts inte till mac?

Produkter
(logga in för att koppla)

slonken

Medlem
Köpte en canon eos 1000D idag ihop om att kunna köra tehtered shooting och ansluta till datorn. men nu när jag kommer hem och ansluter den till datorn så får jag ingen reaktion varken från kameran eller min mac. jag har installerat senaste Eos utility men inte någon reaktion där heller.

Jag använder inte orginal usb kabeln kan de vara de eller hur ska jag bära mig åt för att de ska funka? är de någon knapp man ska trycka på eller liknande?
 
Vanligaste felsökningen brukar då vara, har du startat EOS Utility efter att du kopplat in kameran? Vad händer om du startar tex iPhoto?
 
bytte kabel då funkade de:) men hur får jag live view i lightroom? ja har fått upp funktionen men bilderna ploppar upp efter jag tatt bilden jag skulle vilja se bilden hela tiden.....
 
Du kanske redan har koll på detta, men EOS Utility har ju en suverän funktion som heter Remote Shooting. Där kan man se bilden och styra styra alla funktioner direkt från skärmen. Var bilden ska hamna när man knäppt ställer man in i preferences. Borde finnas för EOS 1000 och MAC, fast jag har inte just den kombinantionen.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.