Annons

Bröststativ för kikare/kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

stenp

Aktiv medlem
Jag har varit i de djupaste skrymslena av internet och letat efter ett stativ/hållare att bära framme på bröstet för kikare och ev kamera. Det kan inte vara bara jag som har problem med axlar och armar som tröttnar fort av att hålla en kikare, även om den inte väger så mycket.

Så jag vänder mig till fotosidans allvetande medlemmar som säkert kan leda mig rätt och visa på det uppbara som jag helt säkert har missat.

Jag letar alltså efter ett stativ på bröstet men inte en bärsele.
 

larsol

Aktiv medlem
Hittade den här på Amazon,
ayex Hands-axelstativ, axelstöd för DSLR-kameror och videokameror för mycket rörelsefrihet, med 1/4 tum standardgänga
 

Rumpelstiltskin

Aktiv medlem
På filmtiden var det populart att sy ett höftbälte med liksom en ficka på framsidan. I fickan körde man sen ner ett enbensstativ. Det var för att fota med långa telen, men borde ju funka för en kikare också.

Har funderat på att prova själv sen jag upptäckt att det finns färdiga fiskebälten med ficka som borde duga.

Har sett billigare, men första jag hittade nu.
 

stenp

Aktiv medlem
Hittade den här på Amazon,
ayex Hands-axelstativ, axelstöd för DSLR-kameror och videokameror för mycket rörelsefrihet, med 1/4 tum standardgänga
Tack för tipset men inte riktigt vad jag önskar. Har inte tänkt på att söka på axelstativ, har gjort det nu men de känns lite klumpiga.
 

stenp

Aktiv medlem
På filmtiden var det populart att sy ett höftbälte med liksom en ficka på framsidan. I fickan körde man sen ner ett enbensstativ. Det var för att fota med långa telen, men borde ju funka för en kikare också.

Har funderat på att prova själv sen jag upptäckt att det finns färdiga fiskebälten med ficka som borde duga.

Har sett billigare, men första jag hittade nu.
Kul och bra idé. Det ska jag kolla mer på. Tack!
 

Rumpelstiltskin

Aktiv medlem
Minns att det återkommommande var artiklar om detta i fototidningarna. Det som hindrade mig att prova då var att det rekommenderades att man vände sig till en sadelmakare för att få ett bälte sytt i läder. Räckte inte veckopengen till. 😉

Men ser inte varför man skulle behöva så kraftiga grejer. Håller det där fiskebältet för havsfiske håller det nog för din kikare och mitt tele.
 
ANNONS