Annons

bebis på armen

Produkter
(logga in för att koppla)

timofej

Aktiv medlem
De flesta känner väl till konceptet - en bebis liggande på en vuxens arm. Oftast i svartvitt.

Tänkte genomföra något liknande själv men vill titta på andras bilder för inspiration först.

Kan ni vänligen posta länkar till sådana bilder. Hittade några själv men är inte riktigt nöjd än.
 
Vad är det du vill avbilda? Den vuxne med ett ansvar, den lille i trygghet eller interaktionen? Beroende på vilket som är viktigast bör du väl komponerar därefter.

Antar jag, och får det att låta som om jag kan detta, vilket inte är fallet. Däremot finns det bild på mig själv just i den situationen (bärandes på Kalle, 2 mån, alltså, inte där jag själv är bebis). Den är tagen rakt-upp-och-ner, dvs jag poserar stående framför ett fönster i befintligt ljus och tittar in i kameran. Inte märkvärdigt alls, men det är ett trevligt familjefoto.

Per.
 
Flickr är din vän :)
Surfa till http://images.insuggest.com/ och sök på t.ex "baby arm" eller nåt sånt, då får du upp en massa flickr-bilder med dom taggarna. Bläddra fram nån du gillar, och dra den till en "topp ruta". Då får du ett nytt urval baserat på den bild du valde och liknande bilder. Ett riktigt coolt verktyg faktiskt.
 
Det svåra är att få bebisen att ligga så att inte ögon etc ser hopskrynklade ut.Men det viktigaste är att man har full kontroll så ingen tappar sin bebis.
Har alltid mjukt under för säkerhetsskull men försöker alltid vara 3 st vid sådana bilder.
 

Bilagor

  • liten.jpg
    liten.jpg
    73.4 KB · Visningar: 1,063
Tack så mycket allihopa för era svar! Det är precis vad jag behövde!

Särskilt tack till Ove för de praktiska tipsen! :)

Ska testa och posta resultatet här om det blir något att visa.:)
 
Det har dröjt lite med resultatet. Man har inte så mycket tid med små barn.:) Här kommer i alla fall resultatet av er hjälp. Tack så mycket en gång till!
 

Bilagor

  • _d301087.jpg
    _d301087.jpg
    41.9 KB · Visningar: 772
ANNONS