Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bästa blixttriggern (samt budget?)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Kör i dagsläget en 5D MK III (kommer troligen skaffa en MK IV så småningom).

Kör ibland med "Hot-Shoe" blixtar, men "off camera", för att kunna ljussätta "on location" osv.
Försöker dessutom utveckla mig inom det området lite.

I dagsläget använder jag Canons ST-E2 (IR) som fungerar riktigt bra...inomhus dvs. (Och endast med Canons blixtar)
Använder även en uppsättning billiga kinatriggers, som byggkvaliteten är lite sisådär på, likaså tillförlitligheten.

Är därför på jakt efter något nytt och förhoppningsvis bättre.
Jag använder i första hand Canons blixtar (580EXII, 580EX, 430EX) men vore trevligt att kunna använda även andra märken.
E-TTL vore trevligt, men inget krav.
Styrning av blixtarna från kameran (eller triggern) vore också mycket uppskattat.
High Speed Sync vore också jäkligt bra!
Att kunna trigga även studioblixtar med dem (dvs en PC-Sync ut) vore också trevligt (men inget krav)

Skall kunna trigga minst 3 st blixtar men helst fler.

Så letar här efter 2 råd:

1. Vad är det ABSOLUT bästa man kan köpa. Märke och modell - Fördelar / Nackdelar?

2. Vilket är den bästa avsett per krona nedlagt, dvs "budget" (Most Bang for the Buck), samma här, Märke/modell och För / Nackdelar?


Så, kom med era idéer och tips här tack :)


/Jocce
 
Kör i dagsläget en 5D MK III (kommer troligen skaffa en MK IV så småningom).

Kör ibland med "Hot-Shoe" blixtar, men "off camera", för att kunna ljussätta "on location" osv.
Försöker dessutom utveckla mig inom det området lite.

I dagsläget använder jag Canons ST-E2 (IR) som fungerar riktigt bra...inomhus dvs. (Och endast med Canons blixtar)
Använder även en uppsättning billiga kinatriggers, som byggkvaliteten är lite sisådär på, likaså tillförlitligheten.

Är därför på jakt efter något nytt och förhoppningsvis bättre.
Jag använder i första hand Canons blixtar (580EXII, 580EX, 430EX) men vore trevligt att kunna använda även andra märken.
E-TTL vore trevligt, men inget krav.
Styrning av blixtarna från kameran (eller triggern) vore också mycket uppskattat.
High Speed Sync vore också jäkligt bra!
Att kunna trigga även studioblixtar med dem (dvs en PC-Sync ut) vore också trevligt (men inget krav)

Skall kunna trigga minst 3 st blixtar men helst fler.

Så letar här efter 2 råd:

1. Vad är det ABSOLUT bästa man kan köpa. Märke och modell - Fördelar / Nackdelar?

2. Vilket är den bästa avsett per krona nedlagt, dvs "budget" (Most Bang for the Buck), samma här, Märke/modell och För / Nackdelar?


Så, kom med era idéer och tips här tack :)


/Jocce



Hej !

Lite läsa, missa inte att det öppnar en tråd till i tråden.


http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?p=2146226#post2146226


//MW
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.