Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Analog 120 rulle

Produkter
(logga in för att koppla)

walter-g

Aktiv medlem
jösses vad jag ångrat mig att jag sålde min analoga Fuji 6x4,5 med autofokus.Kollar ibland på ebay, men ack så dyra dom blivit.Kamera med film har alltmer börjat på nytt intressera mig.Är jag galen ?
 
jösses vad jag ångrat mig att jag sålde min analoga Fuji 6x4,5 med autofokus.Kollar ibland på ebay, men ack så dyra dom blivit.Kamera med film har alltmer börjat på nytt intressera mig.Är jag galen ?

Du är inte galen (eller så är jag också det). Köper på mig gamla kameror och inreder mörkrum. Attans kul.
 
Det är lugnt. I mitt eget skåp: Olympus XA3, Nikon F90, FM3a och Zeiss Ikon ZM. Cirka tio objektiv. Är det vettigt? Nej. Men kan bara inte få för mig att använda digitalt om det ska vara "på riktigt". Fel känsla.
 
Jag förstår dig!


Jag växte upp med skolans Nikon FM och sedan en egen FA. De och mörkrummet skolade mig i fotografin under många år.

Idag har jag alldeles för många analoga 35mm hus.
Men jag alternerar mitt analoga fotograferande mellan några av mina Nikon FM, FA och F3P samt RB67 och en ombyggd Mamiya Universal 6x9.

De ger mig en underbart harmonisk miljö för upplevelsen och fotograferandet.

På mitt bord står en FE2 och min andra F3P vilka båda ska få nya tätningar :)
 
ANNONS