Annons

Epson P900

Produkter
(logga in för att koppla)

Joppe61

Aktiv medlem
Har en Epson P900 som jag köpte i höstas och är helnöjd med utskrifterna men luckorna är ju så dåliga. Nu har den bakre luckan som man fäller upp och drar ut för att hålla pappret gått sönder, den har varit besvärlig hela tiden då den vill ramla ner men idag gick den sönder. Så nu får jag försöka få tag i Epson service vilket inte verkar så lätt, dom svarade efter ca 15 min men då med engelsk support och jag klarar inte att beskriva det felet på engelska. tycker det är dåligt att man ringer på svensk support och det finns ingen som talar svenska. Är det fler som upplever skivaren som dåligt byggd? känns som billig skör plast.
Skrivaren är så ny att jag inte bytt en enda patron ännu och redan börjar den falla isär.....
 

frwe

Aktiv medlem
Du har garanti, då borde du kunna lämna till återförsäljaren, så får de skicka vidare till Epson. Kanske garanti inte täcker att du haft sönder luckan men du borde kunna lämna den där i alla fall.
 

Micke_O

Aktiv medlem
P900 har på-platsen-service i Sverige till skillnad från P700.

Byggkvaliteten på luckorna lämnar lite i övrigt att önska, de är ganska flimsiga så man får vara försiktig men jag har inte haft något problem med dom - ännu iaf.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
P900 har på-platsen-service i Sverige till skillnad från P700.

Byggkvaliteten på luckorna lämnar lite i övrigt att önska, de är ganska flimsiga så man får vara försiktig men jag har inte haft något problem med dom - ännu iaf.
Är de sämre än de på förra generationen tror ni. Jag har inte märkt något strul på min P600 som jag haft rätt länga och kört en hel del från båda håll även då med "Fine Art! planmatningen. Rassligt är det men det är inget som pajat än i alla fall. Lycka till med strulet.
 

Joppe61

Aktiv medlem
Är de sämre än de på förra generationen tror ni. Jag har inte märkt något strul på min P600 som jag haft rätt länga och kört en hel del från båda håll även då med "Fine Art! planmatningen. Rassligt är det men det är inget som pajat än i alla fall. Lycka till med strulet.
Den har klart sämre byggkvalitet än min 3880 jag hade innan. Jag har fått svar nu att dom ska komma och byta luckan.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Men en A900 är väl en maskin som många yrkesfotografer skulle kunna se som en proffsmaskin - eller? Den ska väl hålla också och inte bara ge fina utskrifter när den behagar funka. Låter inte så bra alls tycker jag utan mest dumsnålt att tumma på byggkvaliteten.
 

Joppe61

Aktiv medlem
En lite uppdatering, skrivaren är nu lagad reparatör kom hem och fixade den trasiga luckan så det löste sig bra. Kan ändå tycka att en skrivare i den prisklassen ska ha lite bättre byggkvalitet.
 

Micromundus

Aktiv medlem
Mycket tråkigt att byggkvalitet hela tiden försämras. Jag valde en Canon ImagePrograf 1000 istället för Epson just för att byggkvaliteten verkade så mycket bättre. Ett tips jag kan dela är att alltid kolla vikten på de prylar ni köper. Det säger en hel del om tjocklek på gods, val av material etc. Jämför t.ex. Epson P900 med Canon ImagePrograf 1000. Canon är något större dock (båda skriver A2), men jämför vikten... 2,5 gånger tyngre. Tjock plast och mycket metall.

EPSON P900
Mått och vikt
Bredd
51.5 cm
Djup
36.8 cm
Höjd
18.5 cm
Vikt
12.6 kg


Canon Pro-1000
Mått och vikt
Bredd
72.3 cm
Djup
43.3 cm
Höjd
28.5 cm
Vikt
32 kg
 

Joppe61

Aktiv medlem
Mycket tråkigt att byggkvalitet hela tiden försämras. Jag valde en Canon ImagePrograf 1000 istället för Epson just för att byggkvaliteten verkade så mycket bättre. Ett tips jag kan dela är att alltid kolla vikten på de prylar ni köper. Det säger en hel del om tjocklek på gods, val av material etc. Jämför t.ex. Epson P900 med Canon ImagePrograf 1000. Canon är något större dock (båda skriver A2), men jämför vikten... 2,5 gånger tyngre. Tjock plast och mycket metall.

EPSON P900
Mått och vikt
Bredd
51.5 cm
Djup
36.8 cm
Höjd
18.5 cm
Vikt
12.6 kg


Canon Pro-1000
Mått och vikt
Bredd
72.3 cm
Djup
43.3 cm
Höjd
28.5 cm
Vikt
32 kg
jag var inne på Canon skrivaren men dels känner jag mig mer hemma med Epsons papper och så verkar det att Canon förbrukar mera bläck, om det stämmer vet jag inte.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Mycket tråkigt att byggkvalitet hela tiden försämras. Jag valde en Canon ImagePrograf 1000 istället för Epson just för att byggkvaliteten verkade så mycket bättre. Ett tips jag kan dela är att alltid kolla vikten på de prylar ni köper. Det säger en hel del om tjocklek på gods, val av material etc. Jämför t.ex. Epson P900 med Canon ImagePrograf 1000. Canon är något större dock (båda skriver A2), men jämför vikten... 2,5 gånger tyngre. Tjock plast och mycket metall.

EPSON P900
Mått och vikt
Bredd
51.5 cm
Djup
36.8 cm
Höjd
18.5 cm
Vikt
12.6 kg


Canon Pro-1000
Mått och vikt
Bredd
72.3 cm
Djup
43.3 cm
Höjd
28.5 cm
Vikt
32 kg
Vikten kan ibland vara en värdemätare men föredrar nog i de flesta fall nya lätta material. Tycker Epson tänker rätt att försöka göra även de riktigt bra skrivarna mindre och nättare. Kanske tog de i för mycket här om det visar sig att fler får lossnande delar. Kommer det flera rapporter om att p900 faller isär vid vanligt användande får Epson snabbt hitta en lösning om det inte ska drabba deras försäljning.
 
ANNONS