Annons

ändra färg produktbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

avslut110317

Avslutat medlemskap
hej

jag har tagit produktbilder på en mörkblå/grå bordtelefon som jag nu tänkte ändra färg på, vilket är det bästa sättet, jag vill dessutom göra den vit etc, har testat med en kombination av färgbalans och variationer på den utklipta telefonen, och det har funkat sådär, men om man tex ska göra den vit fungerar inte det då vissa ställen blir utbrända. det vore riktigt bra med några tips,

tack!
 
avslutatmedlemskap sa:
hej

jag har tagit produktbilder på en mörkblå/grå bordtelefon som jag nu tänkte ändra färg på, vilket är det bästa sättet, jag vill dessutom göra den vit etc, har testat med en kombination av färgbalans och variationer på den utklipta telefonen, och det har funkat sådär, men om man tex ska göra den vit fungerar inte det då vissa ställen blir utbrända. det vore riktigt bra med några tips,

tack!


Här har du en sida att kolla på.
Det är säkert inte den bästa i världen, men den beskriver iallafall ett sätt att göra det på.
Söker du på "Hue saturation changing color object" så hittar du säkert massvis med fler tips.
:)

http://www.adobetutorialz.com/articles/585/1/-Change-color-on-an-object
 
Här har du en sida att kolla på.
Det är säkert inte den bästa i världen, men den beskriver iallafall ett sätt att göra det på.
Söker du på "Hue saturation changing color object" så hittar du säkert massvis med fler tips.
:)

http://www.adobetutorialz.com/articles/585/1/-Change-color-on-an-object

tack
jag har gjort som man ska, men det funkar inte, sedan testade jag med att använda muggen som de använder i tutorialen, då funkade det bra, jag tror att man inte kan använde en mörk produkt, altså får jag hitta en likadan telefon som är ljus, för den mörka blir bara utbränd och brusig, och färgas bara på de ljusar ställena.

beror det på att den är för svart?
 
avslutatmedlemskap sa:
tack
jag har gjort som man ska, men det funkar inte, sedan testade jag med att använda muggen som de använder i tutorialen, då funkade det bra, jag tror att man inte kan använde en mörk produkt, altså får jag hitta en likadan telefon som är ljus, för den mörka blir bara utbränd och brusig, och färgas bara på de ljusar ställena.

beror det på att den är för svart?

Alltså...
Jag är inte alls bra på det här, men... om jag lämnar ett svar och det är fel så är jag iallafall säker på att någon kommer att rätta mig, så:

Om det du vill ändra färg på är i gråskala, alltså innehåller lika mycket av R, G som B - så blir det problem med Hue/saturation.
Det enda som händer då (tror jag) är att ljuset ändras.
Har du en knallröd, eller knallblå eller riktigt grön telefon blir nog livet som färgändrare enklare tror jag.

Ett sätt kan ju vara att markera hela objektet och sen måla den med en transparent färg, t.ex. blå?
 
Nu kom jag på en sak till:
Du kan bocka i "Colorize" när du kör Hue/Saturation också - då kanske det händer grejor?

:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.