Tes
Aktiv medlem
Jag är arg, och undrar om det finns det andra som råkat ut för något liknande och hur gick du/ni tillväga?
De väl ändå goa på Canons servicecenter i Mölndal?
Hur kan man lämna kostnadsförslag på 1600 spänn för justering av en ny kamera, utkommen 2007, köpt i början av november, samt inlämnade objektiv som hittills använts och testats på andra kameror utan att det varit några som helst problem med dem!?
40D:n borde väl ändå gå under garanti? Det är ju en ny produkt, felaktig från början. Taskig kvalitet eller måndagsexemplar, I don't give a shit, men jag har betalat för att få en fungerande produkt och nu är den inte fullt fungerande, den har fokuseringsproblem. Den jagar 70-200mm och den missar skärpa i 4 av 5 shots på samtliga objektiv utom 50mm som fungerar bäst.
2 av objektiven är köpta i somras 2007, samtliga har använts stadigt på en 20D felfritt samt fungerat felfritt på en lånad 30D.
Så vad händer nu? Justerar de mina objektiv och plötsligt är de låsta till att fungera enbart på 40D:n? Nä, vad är det här för jävla fasoner.
Byt ut kameran för tusan! Det är den som är felaktig, den ska justeras om något är fel, inget annat.
Till råga på allt, vet ni vad de sa till fotografen som lämnade in utrustningen för mig?
"En riktig proffsfotograf lämnar minsann in hela sin utrustning".
Och det kläcker de till en proffsfotograf som fotograferar med Hasselblad för att han tycker Canon är skit, men han var bussig nog att lämna in prylarna för min skull. Gissa om han är sugen på att skaffa sig en reservkamera från Canon? Skulle inte tro det...
Kan man som serviceföretag förvänta sig annat än att kunderna reagerar negativt ibland?
Det betyder för övrigt enligt vad de säger, att även 20D:n samt alla andra kameror jag planerat låna eller hyra vid behov borde lämnas in också. Och sen då? När jag skaffar en ny kamera (fungerande från början) så ska jag behöva justera om hela min övriga utrustning igen till en ny kostnad?
Näe tack.
Jag ska faxa in mina kvitton idag men nåde dem om kringutrustningen inte går att använda på annan kamera än på 40D:n.
Då reklamerar jag hellre kameran och köper en annan.
De väl ändå goa på Canons servicecenter i Mölndal?
Hur kan man lämna kostnadsförslag på 1600 spänn för justering av en ny kamera, utkommen 2007, köpt i början av november, samt inlämnade objektiv som hittills använts och testats på andra kameror utan att det varit några som helst problem med dem!?
40D:n borde väl ändå gå under garanti? Det är ju en ny produkt, felaktig från början. Taskig kvalitet eller måndagsexemplar, I don't give a shit, men jag har betalat för att få en fungerande produkt och nu är den inte fullt fungerande, den har fokuseringsproblem. Den jagar 70-200mm och den missar skärpa i 4 av 5 shots på samtliga objektiv utom 50mm som fungerar bäst.
2 av objektiven är köpta i somras 2007, samtliga har använts stadigt på en 20D felfritt samt fungerat felfritt på en lånad 30D.
Så vad händer nu? Justerar de mina objektiv och plötsligt är de låsta till att fungera enbart på 40D:n? Nä, vad är det här för jävla fasoner.
Byt ut kameran för tusan! Det är den som är felaktig, den ska justeras om något är fel, inget annat.
Till råga på allt, vet ni vad de sa till fotografen som lämnade in utrustningen för mig?
"En riktig proffsfotograf lämnar minsann in hela sin utrustning".
Och det kläcker de till en proffsfotograf som fotograferar med Hasselblad för att han tycker Canon är skit, men han var bussig nog att lämna in prylarna för min skull. Gissa om han är sugen på att skaffa sig en reservkamera från Canon? Skulle inte tro det...
Kan man som serviceföretag förvänta sig annat än att kunderna reagerar negativt ibland?
Det betyder för övrigt enligt vad de säger, att även 20D:n samt alla andra kameror jag planerat låna eller hyra vid behov borde lämnas in också. Och sen då? När jag skaffar en ny kamera (fungerande från början) så ska jag behöva justera om hela min övriga utrustning igen till en ny kostnad?
Näe tack.
Jag ska faxa in mina kvitton idag men nåde dem om kringutrustningen inte går att använda på annan kamera än på 40D:n.
Då reklamerar jag hellre kameran och köper en annan.