Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveranser av D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Rodney

Aktiv medlem
Nån som har hört nått om leveranserna eller rent av fått sin kamera, tveka inte, skriv här...
Jag har inte fått min än och jag har inte hört nått heller :(
 
Rodney skrev:
Nån som har hört nått om leveranserna eller rent av fått sin kamera, tveka inte, skriv här...
Jag har inte fått min än och jag har inte hört nått heller :(

Samma här, inte hört eller sett nåt. Det enda jag vet är att dom som beställde på Nikons release av D200:an får dom under dagen, osäkert hur det är för oss andra som beställde innan/efter det.
 
Det enda jag hört är att YFO (som jag har beställt D200 hos) bara får tre kameror i den första omgången (15/12) och att alla ska användas som demokameror i deras butiker.

De visste inte när nästa leverans skulle komma, men på Nikon så verkade det väldigt otroligt att det skulle komma något mer under 2005.
 
AndersGbg skrev:
Det enda jag hört är att YFO (som jag har beställt D200 hos) bara får tre kameror i den första omgången (15/12) och att alla ska användas som demokameror i deras butiker.

De visste inte när nästa leverans skulle komma, men på Nikon så verkade det väldigt otroligt att det skulle komma något mer under 2005.

Det jag hört från Scandinavian direkt är att dom inte har nåt exakt besked om tilldelning (igår iaf) och dom därmed inte kan säga nåt om jag får nån. Från annan källa hörde jag att dom bara skulle få till demoex. Under dagen så måste man ju iaf få ett svar på om man får en nu. Skulle vara mycket tråkigt att vänta tills Januari.
 
Jag har kommit till stadiet att jag bara accepterar att jag kommer att få vänta en månad till. :-(

Tycker att det är mycket märkligt att man har ett releasedatum för kameran då man bara kan leverera demo-ex... Men det kanske är en ny smart marknadsföringsmetod som jag inte fattar.
 
Detta svar fick jag från Cyberphoto igår em. där jag har plats nummer 5 i kön.

"Enligt ryckten så får Nikon hem ca 60st som skall fördelas på hela Sveriges
återförsäljare!

Så förstår man att vi inte får många".


Med vänlig hälsning

****

Så det ser väl ganska mörkt ut tycker jag.

Conny
 
Det senaste ryktet jag hört är 14, ja ni läste rätt 14 ex till Sverige i första omgången (idag eller imorgon). Det innebär att alla ex som kommer till affärerna kommer att bli visningsex. Förhoppningsvis kommer det en leverans till innan jul.

Så det är bara till att vänta :(
 
Senast ändrad:
rurp skrev:
Det senaste ryktet jag hört är 14, ja ni läste rätt 14 ex till Sverige i första omgången (idag eller imorgon). Det innebär att alla ex som kommer till affärerna kommer att bli visningsex. Förhoppningsvis kommer det en leverans till innan jul.

Så det är bara till att vänta :(

Är förhoppningen att det kommer fler innan jul bara en förhoppning eller ett rykte det också??
 
De (min affär) har inte fått klara besked från Nikon Sverige ännu men vad jag förstod så är det Nikons förhoppning att de skall få ut en leverans till innan jul. Verkar som om Nikon Sverige inte själva vet hur många som de kommer att få in och när.
 
Senast ändrad:
rurp skrev:
De (min affär) har inte fått klara besked från Nikon Sverige ännu men vad jag förstod så är det Nikons förhoppning att de skall få ut en leverans till innan jul. Verkar som om Nikon Sverige inte själva vet hur många som de kommer att få in och när.

Nikon säger att de gjort om i distributionen, förmodligen till det bättre!?

Men man undrar ju om de anlitat CIA eller gamla KGB, som distributionsansvariga. De är ju experter på att sälja grejjer som inte finns. :cool:

Ja va fasen... Kan inte låta bli lite ironi i denna dystra stund.
 
Frågade på Cyberphoto där jag ligger någonstans på 75 i kö-plats och fick svaret att de antagligen skulle kunna leverera de beställda D200 under januari eller februari... :(
Det känns som en oändligt lång tid.
 
Asante skrev:
Frågade på Cyberphoto där jag ligger någonstans på 75 i kö-plats och fick svaret att de antagligen skulle kunna leverera de beställda D200 under januari eller februari... :(
Det känns som en oändligt lång tid.

Gällde de samtliga förbeställda eller skulle de första i kön börja få sina då?
 
Enligt en källa jag hört med får de in 1/5 av de beställda kamerorna, de vet antalet men vill inte säga något, de vet också när nästa leverans kommer att ske men även där vill de inte säga något, mycket hemligt men det kanske ska vara så innan jul...bara så surt när man sålt sin D70 och F80...! livet är hårt för dom hårda...
 
skystunt skrev:
Enligt en källa jag hört med får de in 1/5 av de beställda kamerorna, de vet antalet men vill inte säga något, de vet också när nästa leverans kommer att ske men även där vill de inte säga något, mycket hemligt men det kanske ska vara så innan jul...bara så surt när man sålt sin D70 och F80...! livet är hårt för dom hårda...

Menar du Nikon eller återförsäljarna. Om dom får in 1/5 av beställda så är ju det långt mer än 60 st med tanke på att det ligger ca 2000 förhandsbeställningar på D200:an i sverige, isåfall skulle ju 1/5 motsvara 400 kameror.
 
Rackarns också.. Jag pratade just med Sergelfoto där jag ligger först i kön och de har inte fått några ex. Det verkar inte som att de får in några från den första rundan.
 
Detta är svaret som jag fick per mail från cyberphoto

"Du har just nu köplats 73, när Nikon fått fram så många törs jag inte
sia om, någon gång i januari-februari nästa år är väl troligt."


Så det är väl bara att vänta..
 
joniz skrev:
Menar du Nikon eller återförsäljarna. Om dom får in 1/5 av beställda så är ju det långt mer än 60 st med tanke på att det ligger ca 2000 förhandsbeställningar på D200:an i sverige, isåfall skulle ju 1/5 motsvara 400 kameror.

Jo, det var nikon jag menade,
Undrar hur många som arbetar på nikon och vet svaret som följer denna diskusion...
 
skystunt skrev:
Enligt en källa jag hört med får de in 1/5 av de beställda kamerorna, de vet antalet men vill inte säga något, de vet också när nästa leverans kommer att ske men även där vill de inte säga något, mycket hemligt men det kanske ska vara så innan jul...bara så surt när man sålt sin D70 och F80...! livet är hårt för dom hårda...

Jag sitter i samma sits som du...

Har sålt min D70 och har nr 21 på Cyberphoto.
 
Är det inte oerhört surt att göra demo-ex av kameror som är förbeställda av kunder? Riktigt rutten stil...

Jag är inte en beställare själv alltså, men jag skulle ju bli lagom glad över nåt sånt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.