Annons

Fotografera Stålull - En tutorial!

Produkter
(logga in för att koppla)

DavidBerg

Aktiv medlem
Kul idé!

Kollade utan ljud men jag förstod ändå, väldigt pedagogiskt.
Smart med batteri och metallvisp!
Bra jobb!
 

Sebjee

Aktiv medlem
Något som kan vara bra att nämna är:
1) Ha med sig vatten i hink eller i vattenflaska så man kan släcka om det tar fyr
2) Inte gå där ifrån direkt utan häng kvar ett par minuter då det kan ta ett tag innan man ser röken/elden

Personligen tycker jag att det var alldeles för långt intro för att vara youtube, kanske passar sig bättre vid en redovisning i skolan.

Annars var det ett bra upplägg i pedagogisk ordning!
 

bjoli

Aktiv medlem
Väldigt bra tycker jag. Kanske att du talade lite fort ibland, men för övrigt kanon!
 

gunau

Aktiv medlem
Fin video som tar med det mesta. Kanske man hade kunnat visa ett par exempelbilder till? Fint jobbat! /Gunnar
 

Betongkokaren

Aktiv medlem
Mycket trevligt!
Detta ska jag definitivt ge ett försök :)
Har du möjligen ytterligare sidor man kan besöka för att läsa mer om detta? Någon favorit-sida?
 

jsson80

Medlem
Typ av stålull

Jag har tittat på en hel del olika video klipp på Youtube om brinnande stålull fast från USA.
I dessa video klipp nämner de om speciella typer av stålull, typ som 0, 00 och 000. Finns de typerna av stålull att köpa här i Sverige? För jag känner bara till Svinto, och det är väl inte det som du har använt Johan Gsson?
 

peranders

Aktiv medlem
Aldrig hört talas om "Trollull"? Finns i färgaffärer.

Min recension av filmen:

Kortare intro, gärna visa vad filmen går ut på.

Prata långsammare. Du har tid.... (jag vet, men blir gärna lite uppskruvad och pratar fort).

Annars, bra jobbat.
 

Poteta

Aktiv medlem
Grymt bra, det ska jag testa!
Håller med en del andra om att du kanske pratar lite för fort för oss gamlingar. Så som ungdomar gör idag så egentligen vet jag inte om det är "fel". :p
Kul video som inspirerar till nya fotomöjligheter!
 

Johan Gsson

Medlem
Tack för all feedback! Är helt klart medveten om att jag pratar fort och detta är på grund av ren ovana att prata framför kamera, det är något jag får jobba på! Håller även med om att introt är irriterande långt och ogenomtänkt, får göra om!

Jag har tittat på en hel del olika video klipp på Youtube om brinnande stålull fast från USA.
I dessa video klipp nämner de om speciella typer av stålull, typ som 0, 00 och 000. Finns de typerna av stålull att köpa här i Sverige? För jag känner bara till Svinto, och det är väl inte det som du har använt Johan Gsson?
Detta är stålullet jag använder! http://www.jula.se/stalull-6delar-052135 Stålull med tvål likt svinto fungerar ej, har testat!

Det är väl detta jag ångrar mest att jag inte tog med i videon, precis som du säger så krävs 0,00 eller 000. Det fungerar dock bra och blanda 000 och 1!

Mvh

Aldrig hört talas om "Trollull"? Finns i färgaffärer.

Min recension av filmen:

Kortare intro, gärna visa vad filmen går ut på.

Prata långsammare. Du har tid.... (jag vet, men blir gärna lite uppskruvad och pratar fort).

Annars, bra jobbat.
Åh Trollull är ju perfekt! Det visste jag inte om! Tackar för tipset! :)

Mvh
 

eskil23

Aktiv medlem
Jag har tittat på en hel del olika video klipp på Youtube om brinnande stålull fast från USA.
I dessa video klipp nämner de om speciella typer av stålull, typ som 0, 00 och 000. Finns de typerna av stålull att köpa här i Sverige? För jag känner bara till Svinto, och det är väl inte det som du har använt Johan Gsson?
Svinto är egentligen tvålull, dvs stålull belaggd med tvål. Kanon för att göra rent skitiga kastruller med, men den luktar skit om man försöker elda med den. Fin stålull brukar man kunna köpa i färgaffären.
 
ANNONS