Annons

Inkclub vs canon orginal

Produkter
(logga in för att koppla)

AndreasOman

Aktiv medlem
Hejsan.
Jag printar jättemycket av mina bilder på min Canon pixma pro100s som har 8st partroner a 149kr/st på cyberphoto eller 169kr/styck på inkclub. En god vän sa till mig prova inkclubs egna som kostar 84kr/st

Jag ska byta 3 partroner och har en del A3+ bilder som skrivs på beställning av familje porträtt jag tagit.
Vågar jag köpa inkclubs egna? Någon som testat?
Tack på förhand Andreas
 

Staffan Zetterlund

Aktiv medlem
Hejsan.
Jag printar jättemycket av mina bilder på min Canon pixma pro100s som har 8st partroner a 149kr/st på cyberphoto eller 169kr/styck på inkclub. En god vän sa till mig prova inkclubs egna som kostar 84kr/st

Jag ska byta 3 partroner och har en del A3+ bilder som skrivs på beställning av familje porträtt jag tagit.
Vågar jag köpa inkclubs egna? Någon som testat?
Tack på förhand Andreas
Funkar inte alls, billigt men skit :-( Fick pengarna tillbaka :)
 

Oquist

Avslutat medlemskap
Kanske säkraste valet är att välja original.

Men jag funderar i alla fall, finns det några jämförande ålderstester på bläck från tredje part jämfört med original? Även om utskriften kanske kan bli bra eller tillräckligt bra så är det lite tråkigt om färgerna är borta efter något år.
 

AndreasOman

Aktiv medlem
Kanske säkraste valet är att välja original.

Men jag funderar i alla fall, finns det några jämförande ålderstester på bläck från tredje part jämfört med original? Även om utskriften kanske kan bli bra eller tillräckligt bra så är det lite tråkigt om färgerna är borta efter något år.
Det är en mycket bra fråga, känner samma sak gällande papper jag använder. Sett många videor med folk som använder 3e parts färg som fungerar bra men som verkar vara påfyllningsbara och det kan tydligen leda till problem ibland.
 
ANNONS