Ja, det finns sådär en triljon trådar i ämnet. Just nu fanns det ingen på förstasidan, det brukar normalt finnas minst en där, så bläddra till andrasidan kan ju vara ett tips.
Sammanfattningsvis brukar det vara några, som jag, som har lite vett och sans (eller verklighetsförankring om man så vill), som rekommenderar Tamron 90 eller Tokina 100 och sedan kommer det en drös fanboys och förklarar att "original" är det enda man öht kan fota med och allt annat är skit.
Visst kan "original"-objektiven ibland ha vissa fördelar, men optiskt är objektiven från 3:e part minst lika bra när det handlar om makroobjektiv. De små skillnader som finns, rent optiskt, är mycket små och spelar inte särskilt stor roll i praktiken. Canon 100 har ju lite snabbare AF och den senaste versionen (som dock är lite dyr för dig) har även bildstabilisering (även om nyttan av IS inte är lika stor vid makrofotor), vilket kan vara till fördel om man använder objektivet till annat än makro.
Själv har jag ett Tamron 90 som jag är mycket nöjd med. Jag hade varit nöjd med Tokina 100 och Canon 100 åxå, men jag hade haft svårt att motivera det då (idag finns ju versionen utan IS relativt billigt) ganska mycket högre priset på Canon 100 (om vi nu leker med tanken att jag hade kört Canon då).