Annons

Canon R7 kommer snart?

Produkter
(logga in för att koppla)
I Sverige är ofta konsumentköplagens reklamationsrätt starkare än säljarens garanti. Den lagstadgade reklamationsrätten gäller i tre år från köptillfället.

Inom EU finns en liknande reklamationsrätt som den som den svenska konsumentköplagen ger, men den är i de flesta länder tvåårig istället för treårig.

För detaljer om hur reklamationsrätten fungerar rekommenderar jag Konsumentverkets webplats.
 
Blir nog ingen Eos R7 under 2022, kanske våren 2023, hos E-infinyti, där finns den att köpa men kostar mer 1500+ mot vad de svenska butikerna har satt.
Ska man beställa där, eller vänta.
Knut
 
Blir nog ingen Eos R7 under 2022, kanske våren 2023, hos E-infinyti, där finns den att köpa men kostar mer 1500+ mot vad de svenska butikerna har satt.
Ska man beställa där, eller vänta.
Knut
Nej, det börjar kännas lite så. Står i kö men har bara stått i kö dryga månaden så jag lär ju få vänta även när det börjar komma leveranser...
 
Jag beställde min 26/5 och den skickades 23/9 och då hus + adapter.
Det verkar som att de som beställd med kitobjektiv inte haft samma väntetider.
 
När jag första gången frågade om hur lång väntetid det var på en R3, fick jag svaret "Det vet jag inte, men det är alltid ungefär 50 i kö".
Det tog nog ungefär ett år innan den dök upp som "I lager", och den statusen faktiskt varade i mer än några minuter.
 
ANNONS