Få ut mer av Fotosidan som inloggad
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
Fotosidan är gratis! Som inloggad får du smarta funktioner. Du kan ladda upp 10 bilder och få kritik på dem. Du får vårt nyhetsbrev. Du kan skapa köp&sälj annonser mm
20 Kommentarer
Logga in för att kommentera
Ojefläckar ? Jag köpte nyligen en D7100 som jag efter ett kort tag upptäckte ett fåtal fläckar när jag fotat tex mot en blå himmel. Den blev att skicka till Nikon och det åtgärdades, men oljefläckar ? Är det något känt som jag inte hört / läst om ? Kan det vara samma sak med D7100 som med D600 som du nämnde ?
Mig veterligen är det bara D600 och D800 som haft dessa problem. Dina fläckar härrör sannolikt från linsbyte i skitig miljö medans kameran är påslagen.
Kameran var splitt ny och jag hade skiftat mellan kitobjektivet som följde med till mitt 50mm f1/8 och tillbaka till kitobjektivet, det var alla byten som gjorts, och de utfördes på köksbordet hemma hos mig. Jag har haft en D70 sedan länge innan och knappt fått något "skit" på sensorn under hela tiden som jag haft den. I vilket fall fick jag den fixad omg så problemet är ur värden, men jag blev fundersam med felet som beskrevs gällande D600.
fast jag håller ögonen på sony a7
vill ha en mindre kamera
9k det var lågt :)
japp nu gick den ner 13800 i svedala
antagligen i och med sonys a7 lansering
synd att sonyn blev så dyr
Sen undrar jag hur kan FS kalla det här nånting annat än fix på en trasig kamera ?
Den "snabbare" serietagning och WB kan Nikon lösa med mjukvarupdatering, dom är ju kända för att sätta konstgjorda begränsningar i mjukvaran (ni som inte tror det vänligen surfa in på nikonhacker.com) nu har dessa begränsningar lättats på lite och man har egentligen endast bytt slutare vilket borde ha gjorts från början med trasiga D600 exemplar.
Undrar hur de som hade problem med sina D600 ser på detta ? Andrahandsvärde på deras kameror har precis dykt ner mot botten.
Arrogant sätt att behandla era kunder på Nikon, fruktansvärt arrogant.
Det här var mycket bra skrivet, jag kan bara hålla med!
Det skulle kanske vara mer relevant om kameran inte klassades som instegsmodell till fullformatskameror. ;-)
Då är det kanske bäst att först jämföra butikspriser och inte mot ett rekpris. ;)
well...i can't trust a company like that and for sure i will not continue to give them my money..continue to pay 100% for a product that they know it works 80%...and as soon i will have to possibility i will sell everything and i will give my money to another company that cares more about their costumers..
and i hope everyone was treated so will...
/a very disappointed EX Nikon costumer.