Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu har jag hämtat ut min K-5

Produkter
(logga in för att koppla)

hence84

Aktiv medlem
Har använt K-5:an några dagar nu och vilken fantastiskt kamera!

Att kunna dra i ISO-reglaget utan att bry sig om bruset är en gudagåva, har provat upp till 12 800 i glödlampsljus och fått ut användbara bilder, helt klart så man kan skriva ut dem. (efter LR3)

Sen är den snabb och känns som att jag är begränsningen igen till skillnad mot min K200D där kameran började sätta begränsningar.

Ergonomin är perfekt för mina barnhänder och överlag är jag väldigt nöjd.
 

ibbe76

Aktiv medlem
Köpte ett tidigt ex i nov förra året och har med tiden sett att oljefläckaran blivit fler men inte så att det stör men så under veckan som gick skickade jag in huset och idag hämtade jag ut en sprak ny K-5a : )
 

Gimbal

Aktiv medlem
Det gick så pass fort alltså, det var intressant. Har dragit mig för att skicka in då det bara varit ett par fläckar som OFTAST är enkla att klona bort om det skulle behövas.

Men nu när jag provat att filma lite utomhus i starkt ljus så dyker de upp även i filmen och då blir det genast lite jobbigare. De framträder ju väldigt tydligt också eftersom de sitter blick stilla i mitten av rutan när allt annat rör sig.
 

ibbe76

Aktiv medlem
Gick genom Cyberfoto för få hem fraktsedeln sen skickas kameran till kameraservice kungör.
Så har dom på hyllan borde det gå lika snabbt.
 
ANNONS